Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kuha. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kuha. Näytä kaikki tekstit

tiistai 31. heinäkuuta 2018

Kuhan sain.


Tämä sisältää pienen kalavaleen.
Minähän en näitä kuhia ole kalastanut 😁 vaan tuo isäntä. Mun kalansaaliit on toistaiseksi pelkästään ahvenia.
Mutta mikäs sen parempaa kesäruokaa, kuin itse kalastettu kuha (tai kala ylipäätään)? 
Kuhat oli pitkään suut supussa, mutta nyt ollaan sentään muutama ruokakala saatu.



Yleensä ollaan kuhafileet ihan vaan paisteltu voissa. Ja paljon sipulia pannulle mukaan. Tämä on se kaikista yksinkertaisin ja ehkä jopa paras tapa valmistaa kuhaa (mielipideasioita).


Eilen kokeiltiin ekaa kertaa paneroida kuhaa. Ja vitsit 😋 kyllä oli herkkua!! Isäntä sanoi, että vähän kun söis jotain luxuskalapuikkoja. 😂



Maustoin fileitä alkuun vähän suolalla. Sit kierittelin vehnäjauhoissa, kananmunassa ja lopuksi suolalla ja valkosipulilla maustetuissa korppujauhoissa. Ja sit vaan pannulle paistumaan. Pitäis vaan olla paistamiseen kirkastettua voita, kun tuntuu että väkisin tuppaa se voi ruskistumaan liikaa pannulla.



Nyt meillä odottaa iso hauki jääkaapissa työstämistä. Saa nähdä mitä tällä kertaa tehdään. Viimeksi tehtiin ihan törkeen hyviä kalapullia


Ja vaikka jokainen kalastamaton päivä tuntuukin hukkaanheitetyltä 😉 niin ajateltiin tänään silti pysytellä pois vesiltä ja mennä sen sijaan pyöräilemään! 🚲
Viskin kanssa lenkit on sijoitettava aikaiseen aamuun ja myöhäiseen iltaan. Juoksemaan ei olla päästy kohta kuukauteen (koska minähän en ilman koiraa juokse), mutta eiköhän sitä taas ehditä syksyllä ja talvella mennä kuin aropuput. Yritetään nyt vaan nauttia lämmöstä, tavalla tai toisella.

torstai 23. elokuuta 2012

Uunikuhaa

Tässä ensin kuva kuinka niitä kuhia narrataan (ja ilman kalakaverina toimivaa Jimiä hommahan ei toimi ollenkaan):

Ja tässä sitten kuhafileet odottaa loppusilausta ja uuniin menoa:

Lopputuloksesta ei tullut otettua taaskaan kuvaa. Mutta siis kuhafileiden kaveriksi uuniin meni purkki kermaa (olis saanut olla 2 purkkia), kevätsipulia, voita, suolaa, mustapippuria, sitruunamehua ja tilliä.
Kalat kypsennettiin 200 asteisessa uunissa ja n. 20 minuuttia. Kalan kaverina syötiin keitettyjä perunoita, fetasalaattia, raejuustoa ja keitettyjä kananmunia. Ja hyvvää oli, taas jälleen kerran!! Nää kalaruuat on vähän niinkun noita isännänhommia, joten pääsin ihan vaan nauttimaan valmiiksi laitetusta ruuasta!! :) Välillä näinkin päin. Ajatuksena kyllä olisi mennä Someron kansalaisopiston järjestämällä kurssille, jossa opetellaan kalojen fileroimista ja erilaisten kalaruokien tekoa yms.

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Kuhaa, nam!!

Eli VIHDOINKIN sitä kuhaa!!

Tässä fileet odottavat paistinpannulle menoa:

Ja tässä sitten valmis ruoka-annos:

Kala siis ihan vaan maustettiin ja paistettiin voissa pannulla. Seuraksi oli yllätys yllätys uusia pottuja, kermaviilikastiketta ja salaattia. Kermaviilikastike taas se perus, eli tilliä, sinappia ja sitruunapippuria.


Ja seuraksi oli vielä tälläistä hyvää valkoviiniä:
Eli Rosière Chardonnay-Viognier. 
Äiti & Iskä toivat tätä perjantaina tullessaan, on kyllä todella hyvää valkkaria. Alkon suositusten mukaan sopii rasvaisen kalan, kanan ja salaatin kanssa. Sopi kyllä makkaran ja possunkin kanssa! :)