keskiviikko 24. lokakuuta 2018

25 faktaa minusta


Nonnula- blogin Jonna teki jo aikaa sitten tämän haasteen, ja minäkin sen heti nappasin itselleni, mutta näin kauan on kestänyt kerätä faktoja itsestä! 😁
Olen täyttänyt tätä aina sitä mukaa kun joku ihmeellinen fakta tulee mieleen, ja tässä se nyt on. Jos joku ei ole vielä tätä tehnyt, niin napatkaa ihmeessä omaan blogiinne! Näitä on aina kiva lukea. 


1. Olen sellainen "suurten linjojen ystävä". En ole missään asiassa kovin pikkutarkka (paitsi työasioissa), toisin kuin tuo rakas mieheni. Mua ei esimerkiksi haittaa että onko meillä ylipäätään tauluja seinällä ja jos on niin ihan sama vaikka ne olis vähän tai vähän enempikin vinossa, ei mua haittaa. Mutta tuo mies on ihan pikkutarkka tuollaisissa asioissa. Kun mä siivoan, niin siivoan vähän sieltä täältä ja sinnepäin. Jos mies siivoaa, se raahaa ensin kaikki huonekalut pihalle ja alkaa sit vasta siivoamaan. 

2. Voisin elää pelkällä makkaralla. Makkara on ehdottomasti mun lemppariruokaa - uunimakkara, grillimakkara.... Aiemmassa työpaikassa tuli aika paljon syötyä lounaaksi makkaraa. Nam nam! Helposti meni vaikka joka päivä eväänä, eikä tehnyt tiukkaakaan.

3. rrrRakastan myrskykelejä! Kunnon ukkonen ja kaamea sade - sillon olen ihan fiiliksissäni!! 


4. Multa puuttuu kokonaan "viherpeukalo". Haluaisin ensinnäkin että joku "viherkärpänen" purasis mua ja innostuisin puutarhanlaitosta. Mutta ei - ei ole motivaatiota eikä taitoa. Jommasta kummasta pitäs alottaa!😀



 5. En tykkää laittaa hiuksiani enkä meikata. Ja sen kyllä huomaa 🙈 Välillä huomaan töihin mennessä, että enpäs ole tänään huomannut ollenkaan harjata hiuksiani....

6. Tulen TODELLA kiukkuiseksi, jos en saa liikkua. Kun liike on veressä, niin liikkumaan on päästävä. Jos menee esim. hermo kotosalla, niin ennen kuin tulee sanottua mitään peruuttamatonta, on parempi tehdä kunnon rankka juoksulenkki ja miettiä sen jälkeen asioita uudestaan. Yleensä kaikki on lenkin jälkeen paljon valosampaa....

7. Vihaan eläinrääkkäystä. Vihaan eläinrääkkääjiä.
Ylipäätään mun mielestä ihmisessä joka vihaa eläimiä, on jotain vialla ja pahasti. Ymmärrän että ei tykkää eläimistä tai on allerginen tms, mutta vihata on aika voimakas ilmaisu. Miten voi vihata eläimiä, ei käsitä...
Sen käsitän kyllä hyvin että ihmisiä voi vihata!🙈
"Mitä enemmän ihmisiä tapaan, sitä enemmän pidän koirastani."

8. Mussa ei asusta pätkääkään taiteellisuutta. En osaa piirtää, en laulaa, mulla ei ole sisustussilmää. Mun kakunkoristelut on aina vähän sitä sun tätä. En osaa askarrella. Kaikki tuollainen luova juttu on ihan jotain muuta kuin mua varten. Kyllä mä olen aina kiltisti osallistunut ystävien hääaskarteluihin yms. mutta ei se kyllä ole yhtään mun juttu... 😂



9. Tykkään lukea.
Tai oli ehkä vähän liian laimea ilmaisu. Rakastan lukemista. Mulla on yleensä meneillään yhtaikaa aika monta kirjaa. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että ei aina jaksa alakerrasta raahata yläkertaan kirjaa ja päinvastoin. Siksipä onkin tosi kätevää, kun makkarissa on oma kirja, olkkarissa on oma kirja, keittiössä on oma kirja. Tykkään myöskin käydä kirjastossa. Se on aina sellaista mun omaa laatuaikaa, kun pääsen sinne ihan rauhassa tutkailemaan kirjoja.

10. Haluaisin asua meren äärellä. Tää on ehkä sellainen ikuisuushaave. Koska raha. Jos haluat tontin merenrannalta niin se maksaa. Ja paljon. Mutta ehkä sit joskus. Sit eläkkeellä. Pääsenköhän ikinä ylipäätään eläkkeelle...?!?

11. Uskon kummituksiin. Tai ylipäätään johonkin yliluonnolliseen. Uskokoon ken tahtoo, mutta mun elämässä on tapahtunut niin paljon kaikkea mystistä, jota ei järjen kanssa pysty selittämään...

12. Mun lemppariruokaa koulussa oli (just se superlöysä) lasagne sekä sitruunaiset kalaleikkeet. Välillä haaveilen, että pääsisin niitä taas maistamaan. Tuo mieheni kyllä väittää, että ei ne enää maistuis edes samalta...



13. Omasta mielestäni mun tekemä ruoka on 99 % aina mautonta. Mun vakkarilause kun aletaan syömään, että tuossa on sitten suolapurkki jos se ei maistu milleen. Ja siis mehän ei säästellä mausteissa... 😂 Onkohan mun makuaisti jotenkin vaurioitunu?!? Samalla tavalla en kuitenkaan ikinä arvostele muiden tekemää ruokaa.

14. Pienenä yks mun haaveammateista oli merikapteeni. Kunnes mun isoveli sanoi, ettei naisesta voi tulla merikapteenia. Maikkarin aamu-TV:ssä oli kerran vieraana nainen, joka kehotti miettimään lapsuuden haaveita ja että pitäisikö niitä alkaa toteuttamaan. Rehellisesti sanottuna musta ei kyllä taitais olla merikapteeniksi.

15. Tykkään ihan hirveesti ysäridisco musasta. Vaikka pääosin tuo rock / hardrock on mun juttuni, niin silti tuo ysärimusa vaan kolahtaa ja kovaa!

16. Hamstraan ihan hullun tavalla kaikkia ruoka-ja leivontaohjeita. Mulla on niitä kotona oikeasti satoja ja satoja. Ja voin kertoa, että millään ehdi elämäni aikana kaikkia edes tekemään. Mutta niiden pläräily on niiiin kivaa!



17. Mulla on aika paljon Muumiastioita, siihen nähden, että olen tainnut yhden ainoan muumiastian ostaa itse. Löytyy mukeja, lautasia, kulhoja, kannuja, säilytyspurkkeja, lusikoita jne.
Mun miehen mielestä niitä on jo vähän liikaakin. Itse olen sitä mieltä, että jos jotain hienoja uusia mukeja esim. tulee, niin pakkohan ne on hyllyyn saada.

18. Mulla on korkeanpaikankammo. En tiedä onko tämä kammo sellainen josta olis mahdollista päästä yli, kun jollain tavalla harjottais itseänsä. Mutta mulla meinaa ihan oikeasti lähteä taju, jos katson alas jostain korkealta paikalta. Ja vatsan pohjaan sattuu.

19. En ole kovin hyvä uimaan ja pelkään sukeltamista. Tämä on sinänsä vähän tyhmää, koska tykkään kuitenkin veden päällä olla paljon. Olen sanonut, että SIT KUN JOSKUS ostetaan oma vene ja aletaan enempi pyöriä merellä, niin menen uimakouluun opettelemaan perustaidot. Toivottavasti tämä SITKUN ei tule tapahtumaan liian myöhään....

20. En ole koskaan halunnut omia lapsia. Ja fiilis on edelleen sama. En tiedä onko mussa joku vika, mutta olen miettinyt että ehkä ei, koska pystyn kuitenkin rakastamaan älyttömän paljon muiden lapsia. Ehkei kaikkia maailman naisia vaan ole luotu äideiksi. 



21. En tykkää matkustaa lentokoneella. Suurin syy on ehkä se, että en saa koiraa matkaan mukaan. Tai varmaan saisin, mutta en halua laittaa sitäkään matkustamaan lentokoneella. Joskus lentokoneeseen on pakko astua, jotta pääsee matkustamaan johonkin tiettyyn paikkaan, mutta onneksi viime kerrastakin on jo useampi vuosi aikaa.

22. En ole koskaan polttanut tupakkaa. Enkä edes maistanut. Enkä kyllä ole ajatellutkaan maistaa. Piste.

23. Mun yksi suurimmista paheista on irtokarkit. Mutta olen ajatellut, että koska en juurikaan juo alkoholia, en polta tupakkaa enkä käy vieraissa, voin ihan hyvin silloin tällöin nautiskella ison pussillisen irtokarkkeja. Ja vieläpä oikein hyvällä omallatunnolla. 😂

24. Olen aamunvirkku. Ollut kai pienestä pitäen. Työelämän myötä tämä on kyllä ehkä hieman tasoittunut. Mutta edelleenkin tuntuu, että päivä on pilalla ellei ole viimeistään kasin aikoihin pompannut sängystä ylös.

25. Jos ei ole vielä tullut selväksi, niin syksy on mun lempparivuodenaika! 🍂 Tykkään kyllä joulustakin ihan älyttömän paljon, mutta harmillisesti ei ole sellaista vuodenaikaa kuin joulu.... 😁


23 kommenttia:

  1. Mahtavan näköinen tuo ensimmäinen kuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3
      (Etenkin) syksyisin saa aina upeita kuvia tuosta omasta kotirannasta!

      Poista
  2. Kiitod Nanne! Olen seurannut upeaa blogiasi säännöllisesti, nyt opin monta uutta ja mielenkiintoista asiaa sinusta. Rehelliset faktat omasta itsestä! Kunnioitettavaa! <3
    Upeita kuvia rantamaisemista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena! <3 Tätä postausta tuli tehtyä yli vuoden verran, kun oli jotenkin vaikea keksiä mitään faktoja itsestä. Etenki sellaisia jotka ei olis ollut ihan "itsestään selvyyksiä".

      Poista
  3. sun jutuista tulee aina niin hyvälle tuulelle ! t : leena (mynämäeltä )

    VastaaPoista
  4. Hienot kuvat! Näitä on kiva lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! <3
      Itsekin tykkään tosi paljon lukea kaikkia haasteita. Aina oppii kirjoittajasta jotakin uutta! :)

      Poista
  5. Hauskaa luettavaa. Minäkin kerään reseptejä "hullun lailla" ja vaikka vanhimmasta päästä tässä tuhosinkin osan, löytyy niitä kansioittain, vihkoittaen jne.. tuttavien ihmeteltäväksi :D
    Toinen kohta joka huvitti oli tuo uiminen. Kävin aikuisten uimakoulua, mutta lopetin kun koko ajan piti vaan sukeltaa... Halusin oppia uimaan enkä sukeltamaan... t. Ella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Ella! <3
      Heh - kuulostaa tosiaankin samalta tuo reseptihulluus! :D :D
      Apua - uskaltaudunkohan ollenkaan sinne uimakouluun....

      Poista
  6. Hauska postaus! <3 Jänskä miten paljon tunnistan taas nuista itseni, ihan tuosta ykkösestä lähtien. :,D Kirjoja en kyllä lue. Haluaisin ja tykkäisin kyllä lukea, mutta mulla on varmaan jonkin asteen luki/keskittymishäiriö, niin kirjan lukemiseen menee niin paljon aikaa, joten sen vuoksi ei tule luettua.
    Mä taas tykkään kaikista askarteluista ja puutarhahommista. Yritys on kova, mutta ei minulla kyllä taiteellista silmää juurikaan ole, toisin kuin isosiskollani. Siskoni saa minkä tahansa näyttämään aina niin kauniilta. <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3
      Mä olen kyllä eri mieltä tuosta sun taiteellisesta silmästä. Ihailen kovasti miten nättiä teillä on pihalla ja sisällä. Kyllä sekin jotain sisustuksellista silmää vaatii! :)

      Poista
  7. Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on.
    Erilaisuus on elämän suola, vastakohdat täydentävät toisiaan.
    Hyviä syyspäiviä sinne Koivurantaan kaikille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on niiin totta! On mahtavaa että meitä mahtuu tänne maailmaan niin paljon erilaisia ihmisiä!! Tylsäähän se olis jos kaikki oltais ihan samanlaisia!! :)
      Ja kiitos samoin - oikein mahtavia syyspäiviä! <3

      Poista
  8. Heippa!Oli ihan pakko tulla heti lukemaan sun blogia,kun mullakin on sakemannipoika nimeltä Tumppi(alias Tumpelo ynnä monta muuta lempinimeä😂). Mukavia juttuja ja kuvia,elämänmakuisia ja hauskoja! Terveisin Suvi sun uudelta työpaikalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihan mahtavaa - tervetuloa lukijaksi! :)
      Ja tulehan moikkaamaan joskus - mulla menee vielä varmaan aika kauan ennen kuin tulee kaikkien nimet ja kasvot tutuiksi! ;)
      Ja Tumpille rapsutukset!! <3 Saksanpaimenet rules!! :)

      Poista
    2. Tumppi kiittää ja sinne samoin ja nähdään käytävillä kunhan minäkin oppisin teidät uudet tunnistamaan😂Saatan mennä juttelemaan jollekin toiselle vahingossa Sakemannien hölmöilyistä😂

      Poista
  9. Ihana postaus, ihana sinä! <3
    Ai että, tuo lapsuuden haaveammatti sykähdytti. Miesvaltainen alahan se on, mutta esimerkiksi rakkaan Welmerin vaihtopari on nainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ♥
      Nykyään varmaan on tosi paljon jo naisia ns. "miesten aloilla". Näistä naismerikapteeneista olis hauska kuulla lisääkin! :)

      Poista
  10. Just loysin blogin. Niin kauniita kuvia.
    Kiitos etta sina jakaa muiden kanssa.
    Anne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne ja kiva kun tulit vierailulle blogiini! ♥
      Mukavaa syksyn jatkoa!!

      Poista
  11. Piti jo aiemmin tähän viestittää että oli tosi mukava lukea susta tämä juttu ❤

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)