maanantai 8. tammikuuta 2018

Burning Love ♥


Mä olen niiiin rakastunut - Elvikseen.
Kyllä, luitte aivan oikein. 40 vuotta sitten kuolleeseen Elvis Aaron Presleyhin. Mutta ehkä tälläinen asia on hyvä ottaa esiin näin Elviksen syntymäpäivänä. Elvis olisi tänään täyttänyt 83 vuotta.



Ja mistä tälläinen rakkaus nyt yhtäkkiä on puhjennut? Hyvä ystäväni Nonnula-blogin Jonna lainasi minulle jo viime vuoden puolella Priscilla Presleyn kirjoittaman kirjan Elvis ja minä.
Luin kirjan lähes tulkoon yhdellä istumalla. Kirja vei mut niin täysin mukanaan, että oli oikein vaikeuksia irroittautua takaisin tähän maailmaan. Jo silloin minussa puhkesi suuri ihastus Elvikseen. Kuinka joku voikaan olla samaan aikaan niin ällöttävän ihana mutta silti niin ärsyttävä, itsekeskeinen kusipää.



Ahmin tämän kirjan luettuani kaikki muutkin mahdolliset Elviksestä kirjoitetut kirjat. Mutta jotenkin ne eivät lähestyneet Elvistä ihmisenä niin hyvin kuin tämä Priscillan kirja. Ja nyt joulun alla erehdyin kirjastosta lainaamaan Leena Leskisen kirjan Tunnit Elviksen kanssa. Ja se oli menoa taas. Tässä kirjassa seuraava tarina Elviksen rakastumisesta suomalaiseen naiseen oli täysin fiktiivinen, mutta ah, niin toden tuntuinen. Ja tästä kirjasta sai hyvin paljon samat fibat kuin siitä Priscillan kirjasta. Ja taas olen ahminut Youtubesta kaikkia mahdollisia Elvis -pätkiä. On se vaan ollut niiiin ♥



Mutta samalla miettii kysymyksiä, kuten olisiko Elviksen käytöstä siedetty jos se ei olis ollut "The King"..?! Ja olisiko tätä mun suunnatonta rakastumista tapahtunut, jos Elvis vielä olisi elossa...? Tekeekö Elviksen kuolema hänestä jotenkin myyttisemmän hahmon?
Kas näiden kysymysten kimpussa jatkan elämääni.

Löytyykö täältä muita Elvis faneja?



Vielä loppuun yksi iiiiihaaana Youtubesta löytynyt pätkä Elviksestä. ♥
Hyvää synttäriä Elvis sinne jonnekin ♥  Maybe we'll meet one day far away

8 kommenttia:

  1. Muistan kirjoittaneeni ylä-asteella esitelmän Elviksestä, fani asiasta en tiedä, taitaa jokin kirjakin löytyä. 80- luvulla hankin Elviksen musiikkia c- kasetteina.
    Olin ylä-aste ikäinen kun Elvis kuoli. Elviksen musiikilla on varmasti aina kuulijansa, se säilyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elviksellä on kyllä niin suuri fanikunta ja vaikka toisesta päästä porukkaa lähtee pois, niin uutta tulee koko ajan tilalle. En kans usko että Elviksen musiikki kuolisi koskaan. Etenkin tietyissä piireissä se on edelleen ihan yhtä kovaa kamaa! :)

      Poista
  2. Mikä yllätys,täällä yksi ikuinen
    Elvis fani...Love me tender oli nuoruudessa suosikkilauluni ��löysin hiljattain kirpparilta vinyyli ja nyt kun meillä on taas levysoitin arvaa mikä soi.Katsoin juuri viikonloppuna Elviksestä tehdyn dokumentin jossa Priscilla kertoo heidän elämästään ja tytär sekä muutama muu,olikohan vuodelta 2009 ....oli erittäin mielenkiintoinen,haikeakin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih - vinyylisoittimelta Elvistä ♥ Siinä on tunnelmaa!
      Voi vitsi - mun on mennyt tuo dokumentti ihan ohi. Täytyykin jostain urkkia että miltä kanavalta se tuli ja olisko vielä jostain katsottavissa...
      P.S. Youtubesta pystyy katsomaan sen leffan Elvis ja minä. Kylläkin pätkissä ja laatu vähän huono, mutta ei se sen leffan ihanuutta yhtään pilaa.... ♥

      Poista
  3. Elvis on niin ihana! Mä hei luen nyt sitä uusinta Elviksen elämänkertaa ja mä olen aika varma, että sä tykkäät siitä kans. Kunhan saan sen loppuun, annan sen sulle lainaksi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on ♥
      Kiitos kun tartutit muhunkin tämän ihastuksen.
      Ostin sen kirjan mun kummitädille joululahjaksi. En ole vielä saanut mitään kommenttia siitä, malttamattomana olen odotellut. Jotkut Elvis kirjat on tosiaan kirjoitettu niin pintapuolisesti että ei ne oikein kosketa. Mutta luepa tuo Tunnit Elviksen kanssa. Se oli kirjoitettu kans aika mukaansatempaavasti ja sisälsi paljon faktaa Elviksen elämästä. Osin jo tuttua juttua, mutta eihän Elvikseen voi kyllästyä...

      Poista
  4. Mä olen aina ollut Elvis-fani! ♥ Meillä on äiti aina kotona fanittanut Elvistä ja se on varmaan tarttunut sieltä. Muistan silti etten kauheasti tykännyt pienenä kun meillä oli vessassa iso Elviksen juliste seinällä! ;D Niin ja kuuluuhan tähän autoilu-harrastukseen tuo Elvis ja Marilyn aikalailla. Mulla on hallussa kahvikuppia, karkkirasiaa, musiikkia, elokuvia, tauluja, kuvia, kirjoja, tyynyjä, piparkakkumuotti... autossakin roikkuu tuulilasissa sellanen heiluva imukuppi-Elvis ;D On mulla vielä kuuseen tarkoitettu joulukoristekin! Kaikkea on kyllä tullut hamstrattua elämän aikana! Nyt on kyllä parin vuoden aikana hävinneet lähes kaikki taulut seiniltä kun tilalle on tulleet lasten kuvat :)
    Muistatko mun Elvis-kakun ja Elvis-piparit jotka tein itselleni syntymäpäivän kunniaksi???
    http://taikakakut.blogspot.fi/2013/07/elvis-taytekakku-omena-vaniljataytteella.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tuon kakun mä muistan, mutta pipareita en, mun pitääkin heti välittömästi käydä katsomassa! Kiitos vinkistä! :)
      Mun kummitäti on kans kova Elvis fani ja hänelle aina olen ostellut kaikkea Elvis kamaa. Kaikista tykäityn on tainnut olla Elvis-lasagnevuoka! :) Muistan kans joskus jouluna vieneeni hänelle kuusenkoristeita jne jne.

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)